Brauciens uz Bīriņu pili

17 May

Manā sirdī vienmēr ir bijusi īpaša vieta jūrai, tādēļ savā dzimšanas dienā nolēmu doties uz jūru. Dienu pavadīju Siguldā, tāpēc tuvākā vieta, kur sasniegt jūru, bija Saulktrasti. 

Braucot pēkšņi ieraudzījām norādījumu ar uzrakstu “Bīriņu pils”. Es nekad iepriekš tur neesmu bijusi, bet, protams, pili es zināju populārā seriāla “Ugunsgrēks” dēļ, tāpēc paņēmām līkumu un braucām to apskatīt.

Pirmais iespaids

No pirmā acu uzmetiena ainava ar pili un blakus esošo ezeru izskatījās elpu aizraujoša. Patīkams pārsteigums bija tas, ka nebija daudz cilvēku, ņemot vērā, cik daudz šobrīd cilvēkiem patīk apceļot vietas tepat Latvijā. Autostāvvieta ārpus teritorijas bija bezmaksas, un ieejas maksa bija tikai 3 eiro.

bīriņu pils

Pils un tās apkārtne

Iekšā pilī negājām piesardzības nolūkos, tomēr pilnībā izpētījām ārpusi. Aizgājām līdz ezeram, uzņēmām daudz bildes ezera lapenē un, protams, arī ar pili fonā. Mēs devāmies garā pastaigā pa teritoriju aiz pils. Vakars bija mierīgs un kluss ik pa laikam varēja dzirdēt zirgu. 

Kad nonācām līdz zirgu aplokiem un pašam stallim, apkārt redzējām diezgan daudz zirgu un mums pat ļāva ieiet stallī un paglaudīt vienu no tiem. Blakus stallim ir liels būris trušiem, kuri ir tik pūkaini un mīļi un, atklāti sakot, mani mīļākie dzīvnieki. Mēs iegājām arī ūdenstornī, jo iekšā nebija absolūti neviena cilvēka un varēja uzkāpt augšā, lai redzētu pili un ezeru no putna lidojuma. Man vajadzēja diezgan daudz laika, lai tiktu uz augšu pa spirālveida kāpnēm, jo ​​es baidos no augstuma. Tačuar dažiem (patiesībā daudz) uzmundrinājumiem es to izdarīju, un skats bija tā vērts.

Pēc vēl dažām bildēm ar pili un trušiem devāmies tālāk uz Saulkrastiem. Braucot turp, es sāku izpētīt aktivitātes, ko piedāvā Bīriņu pilī un tās teritorijā viņu mājas lapā. Esmu ļoti ieinteresēta tur atgriezties pēc pandēmijas beigām, lai izbaudītu šo skaisto vietu vēl vairāk. 

Tā ir lieliska vieta, kur apskatīt, un tā atrodas diezgan tuvu Siguldai un Saulkrastu jūrmalai, kur es pavadīju saulrietu, lūkojoties pāri jūrai.

Ļoti drīz gribētu kaut kur aizbraukt arī ar prāmi. Vairāk par maršrutiem papētīju rakstā Kur aizbraukt ar prāmi no Rīgas vai Tallinas.

Leave a comment